Goto English Version

 

Θέατρο ΡΟΔΑ, Κείμενα

Γιατί η ΡΟΔΑ ανέβασε το έργο "Αλκιβιάδης Αγιος";

Εάν η διδασκαλία του Σωκράτη είχε πραγματική αξία, τότε πώς είναι δυνατόν ο αγαπημένος μαθητής του μεγάλου φιλόσοφου, ο Αλκιβιάδης, να έχει καταλήξει να θεωρείται ένας «αλήτης»;
Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα που βρίσκεται πίσω από το νέο έργο της ΡΟΔΑ
...

Διαβάστε όλο το άρθρο


Ο Αλκιβιάδης ώς ιστορικό πρόσωπο.

Η προσπάθεια κατασυκοφάντησης της υπόστασης του Αλκιβιάδη είχε ήδη αρχίσει, ακόμα από τα πρώτα του δημόσια βήματα, κι αυτό ήταν αποτέλεσμα της «δράσης» πολιτικών του αντιπάλων. Όσο και εάν η συμπεριφορά του προκαλούσε πολλούς, ο Αλκιβιάδης ποτέ δεν έπραξε κάτι που να παραβαίνει τους νόμους της πατρίδας του, και ο απόλυτος σεβασμός του για τη δημοκρατία υπήρξε παροιμιώδης
...

Διαβάστε όλο το άρθρο


Αλκιβιάδης και Σωκράτης.

Το μεγάλο ερώτημα που θα προκύψει εάν κανείς αναλογιστεί σε βάθος τη σχέση του Αλκιβιάδη με τον Σωκράτη είναι, πώς μπορεί να θεωρηθεί ο Σωκράτης σοβαρός δάσκαλος, εάν πράγματι ο μαθητής του δεν ενεργούσε ποτέ χωρίς να αποβλέπει στο προσωπικό του συμφέρον και ήταν ένας "αλήτης", όπως πολλοί εξακολουθούν να αποκαλούν τον Αλκιβιάδη μέχρι τις μέρες μας
...

Διαβάστε όλο το άρθρο


Το έργο "Γκιλγκαμές" και οι συμβολισμοί του

Το έργο λειτουργεί σε πολλά επίπεδα, ταυτόχρονα. Οι χαρακτήρες του ορίζουν πρότυπα, κρυσταλλώνοντας με τη συμπεριφορά τους τα μοναδικά στοιχεία τυπικής "παιδείας" που είχαν οι Μεσοποτάμιοι λαοί. Ταυτόχρονα, πρέπει να τονιστεί, φαίνεται πως το Γκιλγκαμές ήταν το μόνο "θρησκευτικό" κείμενο εκείνης της περιόδου ...

Διαβάστε όλο το άρθρο


Κινούμενοι Καθρέφτες

Μία ψυχολογική προσέγγιση στη θεατρική διδασκαλία.

Το βιβλίο της Ιφιγένειας Μακρή για το Θέατρο ΡΟΔΑ.

Η Ιφιγένεια Μακρή αφού τελείωσε το διδακτορικό της και το μεταδιδακτορικό της στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα, εργάστηκε ως κλινική ψυχολόγος στο Λος Αντζελες και στο Σαν Φρανσίσκο. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1991 και, απο τότε, η επαγγελματική της δραστηριότητα επικεντρώνεται στον χώρο της υγείας και της ψυχοθεραπείας
...

Διαβάστε όλο το άρθρο


Παγκοσμιοποίηση στο όνομα του Αρη, του Απόλλωνα ή του Ερμή ?

Ο μύθος του Αμφιάραου έρχεται απο μια μακρινή εποχή που από πολλές απόψεις θυμίζει τη δική μας: ο κόσμος βρίσκεται στα πρόθυρα της συνένωσης σε ένα ενιαίο σύνολο ...


Αναζητώντας το στοιχείο του Ιερού στην Θεατρική Εμπειρία.

Στην αναζήτηση για την αποκατάσταση της επαφής με το Βαθύτερο Εαυτό, η πράξη της θεατρικής παράστασης δεν θα μπορούσε να είναι παρα απλά ένα μέσο. Ο Σκοπός είναι πολύ ευρύτερος: Πως θα διευρύνω την αντιληπτική μου ικανότητα, πως θα ανοίξω στη δυνατότητα να βιώσω το σύνολο της φύσης μου ...


Η ΡΟΔΑ στο CNN.

Το εκτενέστατο ρεπορτάζ που προβλήθηκε την Πέμπτη 18 Ιουλίου 2002 στο CNN, παρουσίασε το έργο της Θεατρικής Ομάδας ΡΟΔΑ και την προσπάθειά της να αναδείξει την παγκόσμια πολιτιστική παράδοση ...


Φωτογραφίες απο την προετοιμασία των παραστάσεων.

Στήσιμο της σκηνής και πρόβες.

 

Ιερή είναι η φύση μας. Δεν είμαστε ανθρώπινα όντα που έχουν την εμπειρία του ιερού. Είμαστε ιερά όντα που έχουμε ανθρώπινες εμπειρίες.

(Richard Smoley)

 

Copyright 1991-2016 : Θέατρο ΡΟΔΑ